فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

بهبود تجربه کاربری در تجارت الکترونیک خدمات B2B

بهبود تجربه کاربری در تجارت الکترونیک خدمات B2B

در سال‌های اخیر نقش تجارت الکترونیک (eCommerce) بسیار پر رنگ شده است. تجارت الکترونیک با در اختیار داشتن بخش بزرگی از تراکنش‌های مالی یکی از پر اهمیت‌ترین جنبه‌های هر تجارت موفق شده است. از طرفی تجارت‌های فروشگاه به فروشگاه (Business-to-Business) که هدف اصلی این تجارت‌ها فراهم آوردن خدمات و محصولات مورد نیاز برای تجارت‌های دیگر است اهمیت جنبه الکترونیک تجارت را حس کرده‌اند و قصد تغییر روند کاری تجارت خود را دارند.


تجارت‌های فروشگاه به فروشگاه تفاوت‌های کوچک و بزرگی با تجارت‌های فروشگاه به مشتری (Business-to-Customer) دارند که این تفاوت‌ها باعث تغییر روند فعالیت به منظور افزایش تجربه کاربری مشتریان می‌شود. در ادامه قصد داریم تا چند مورد را به منظور افزایش کیفیت خدمات و بهبود تجربه کاربری در تجارت‌های الکترونیک فروشگاه به فروشگاه معرفی کرده و توضیح دهیم.

 


راحتی در خدمات

در صورتی که فروشگاه اینترنتی ساده و در عین حال کاربردی در خدمات خود (خدماتی مانند فروش محصولات درست با امکانات درست که در زمان درست تحویل داده شده باشند) باشد، پیشی گیری در رقابت تجارت الکترونیک امکان‌پذیر خواهد بود. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی افزایش راحتی و تسریع روند خرید است. افزایش راحتی و تسریع روند خرید به این منظور است که صاحب فروشگاه باید از مشتریان خود و نیازهای آنها مطلع باشد تا فرایندها و خدمات فروشگاه خود را بسته به این نیازها تغییر دهد.

 


انتخاب روش مدیریت منابع مناسب

در صورت استفاده از سیستم مدیریت منابع (سیستمی که محصولات، موجودی انبار، مشتریان، قرار دادها، قیمت‌ها و دیگر موارد مشابه را ثبت می‌کند)، ادغام این سیستم با فروشگاه اینترنتی امر بسیار مهمی است. ادغام سیستم مدیریتی منابع در دنیای واقعی با فروشگاه اینترنتی باعث مدیریت بهتر فروشگاه می‌شود و از ایجاد ناهماهنگی جلوگیری می‌کند. از طرفی ادغام زود هنگام سیستم مدیریت منابع با فروشگاه اینترنتی باعث می‌شود که نقص‌های موجود آشکار شده رفع شوند.

 


استفاده از فناوری PWA (Progressive Web Apps)

PWA آینده تجارت الکترونیک هستند. PWA بیشتر در تجارت‌های فروشگاه به مشتری استفاده شده‌اند ولی در تجارت‌های فروشگاه به فروشگاه نیز قابل استفاده هستند. به روز رسانی صفحه جزئیات محصولات به صورت پی‌درپی برای محصولات با جزئیات فراوان، پشتیبانی آفلاین برای اطلاعات محصولاتی که بیشتر بازدید شده‌اند و قابلیت ارسال اعلان به تلفن همراه مشتری از قابلیت‌های پر ارزش PWA است.

 


استفاده از بهترین سیاست‌های تجارت فروشگاه به مشتری

چه هدف فروشگاه اینترنتی، فروش محصولات به مشتریان باشد و چه فروش محصولات به فروشندگان دیگر، یافتن راه‌های افزایش تجربه کاربری به منظور جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی بسیار پراهمیت است. به همین دلیل استفاده از روش‌هایی که در تجارت فروشگاه به مشتری به منظور کسب رضایت مشتریان است در تجارت‌های فروشگاه به فروشگاه کاربرد دارد. البته تفاوت تجارت فروشگاه به فروشگاه با فروشگاه به مشتری باید در نظر گرفته شود. به عنوان نمونه در تجارت فروشگاه به فروشگاه، محصولات و خدمات پیچیده‌تر و پر هزینه‌تر هستند پس از دست دادن سفارش به خاطر عدم نمایش و ارائه محصول به شیوه درست باعث ضرر بیشتری می‌شود.

نظر خود را بیان کنید