افزونه ردیابی علاقه مشتریان
با استفاده از این افزونه شما میتوانید محصولات مورد علاقه کاربران خود را شناسایی کنید و تصمیمات بعدی خود را بر اساس این اطلاعات بگیرید.
با استفاده از این افزونه، صاحب فروشگاه میتواند فروش محصولات خود را با به دست آوردن محصولات و خدمات موردعلاقه مشتریان افزایش دهد. این افزونه دادههای آماری را درباره اینکه چه کاربری از محصولات بازدید کرده، به چه مدت آنها را بازدید کرده و چه محصولاتی را بازدید کرده است (فقط بازدید کرده است، خریداری نکرده است) در اختیار صاحب فروشگاه قرار میدهد. صاحب فروشگاه میتواند با استفاده از این دادهها متوجه شود که کدام محصولات بیشترین خواستار را بر اساس تعداد بازدید دارند و مشتریان او به چه محصولاتی علاقهمند هستند. بر اساس این دادههای آماری صاحب فروشگاه میتواند تصمیمات آینده خود را با دانش بهتر از خواستههای مشتریان خود بگیرد، به عنوان مثال کاهش قیمت یک محصول یا ارسال پیشنهاد ویژه به گروهی از مشتریان. این دادههای آماری میتوانند در چهارچوب مشتریان، محصولات یا تمام فروشگاه دیده شود.
در ادامه دو نمونه از مزایای استفاده از این افزونه را برای شما خواهیم آورد:
نمونه1:
با استفاده از دادههای آماری به دست آمده شما متوجه میشوید که یک محصول (به عنوان مثال یک مدل گوشی تلفن همراه) به تعداد قابل توجهی بازدید شده است و موردعلاقه کاربران شما است ولی تعداد فروش آن از تعداد بازدید کمتر است. به عبارت دیگر کاربران شما از این محصول خریداری نمیکنند. شاید علت این امر گران بودن محصول باشد. با استفاده از امکانات این افزونه شما متوجه میشوید که یک کاربر در طول یک دوره چند روزه، چندین بار از این محصول بازدید کرده است ولی آن را خریداری نکرده است. سپس شما تصمیم میگیرید که یک پیشنهاد ویژه برای این کاربر ارسال کنید تا او را به خرید تشویق کنید.
نمونه 2:
شما قصد اجرای یک حراج ویژه را در فروشگاه خود دارید. با استفاده از دادههای به دست آماده شما میتوانید تصمیم بگیرید که چه محصولاتی را در این حراج ویژه قرار دهید و به چه کاربرانی، فروش ویژه چه محصولی را به صورت مستقیم اطلاع دهید.